Pages

Ads 468x60px

Labels

Kabar Gembira Buat kamu yang ga sengaja kunjungi Blog ini !!!

jarang-jarang kamu bisa nemuin Harga SOUVENIR se Murahini..

karena ini kami buat sengaja buat kamu yang ga sengaja berkunjung ke Blog kami dengan ulasan kami selain dari ulasan souvenir

Nah buat kamu yang tertarik dengan Harga-harga souvenir kami, bisa langsung hubungi whatsapp kami di 081296650889 atau 081382658900

caranya screenshoot atau sertakan link url souvenir yang kamu minati pada blog ini, kirimkan kepada kami di nomer yang sudah tertera dia atas

tanpa screenshoot atau link blog kami, kemungkinan kami akan memberikan harga jual yang ada pada toko kami yang cenderung lebih tinggi tentunya

Jumat, 29 Maret 2019

Ratusan Kata-Kata Motivasi Sukses (Bagian 2)


 Kemaafan mungkin amat berat untuk diberikan kepada orang yang pernah melukai hati kita Ratusan Kata-Kata Motivasi Sukses (Bagian 2)

MOTIVASI HEBAT

Kemaafan mungkin amat berat untuk diberikan kepada orang yang pernah melukai hati kita. Tetapi hanya dengan memberi kemaafan sahajalah kita akan sanggup mengubati hati yang telah terluka.

Seseorang insan harus cukup rendah hati untuk mengakui kesilapannya ,cukup bijak untuk mengambil manfaat daripada kegagalannya dan cukup berani untuk membetulkan kesilapannya.

Jadikan dirimu bagai pohon yang rendang di mana insan sanggup berteduh. Jangan mirip pohon kering daerah sang pungguk melepas rindu dan hanya layak dibentuk kayu api.

Bermimpilah perihal apa yang ingin kau impikan, pergilah ke tempat-tempat kau ingin pergi. Jadilah mirip yang kau inginkan, kerna kau hanya mempunyai satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melaksanakan hal-hal yang ingin kau lakukan.

Masa depan yang cerah menurut pada masa kemudian yang telah dilupakan. Kamu tidak sanggup melangkah dengan baik dalam kehidupan kau hingga kau melupakan kegagalan kau dan rasa sakit hati.

Doa memperlihatkan kekuatan pada orang yang lemah, menciptakan orang tidak percaya menjadi percaya dan memperlihatkan keberanian pada orang yang ketakutan.

Janganlah berputus asa. Tetapi kalau anda hingga berada dalam keadaan putus asa, berjuanglah terus meskipun dalam keadaan putus asa.

Dunia ini umpama lautan yg luas. Kita ialah kapal yg belayar dilautan telah ramai kapal tenggelam didalamnya..andai muatan kita ialah iman,dan layarnya takwa,nescaya kita akan selamat dari tersesat di lautan hidup ini.

Dalam masyarakat insan ada hewan jalang tetapi dalam masyarakat hewan tidak ada satu pun insan jalang.

Sahabat sejati ialah mereka yang sanggup berada disisimu ketika kau memerlukan sokongan walaupun ketika itu mereka sepatutnya berada di daerah lain yang lebih menyeronokkan.

Hati yang terluka umpama besi bengkok walau diketuk sukar kembali kepada bentuk asalnya.

Setitik dakwat bisa menciptakan sejuta insan berfikir tentangnya.

Waktu kau lahir, kau menangis dan orang-orang di sekelilingmu tersenyum.

Jalanilah hidupmu sehingga pada waktu kau meninggal, kau tersenyum dan orang-orang di sekelilingmu menangis.

Tanda-tanda orang yang budiman ialah beliau akan berasa gembira kalau sanggup berbuat kebaikan kepada orang lain, dan beliau akan berasa aib kalau mendapatkan kebaikan daripada orang lain.

Semulia-mulia insan ialah orang yang mempunyai watak yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat.

Supaya engkau beroleh sahabat, hendaklah diri engkau sendiri sanggup menyempurnakan menjadi sobat orang.

Sebaik-baik insan ialah yang diharapkan kebaikannya dan terlindung dari kejahatannya.

Hiduplah mirip lilin menerangi orang lain, janganlah hidup mirip duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain.

Pikirkan perihal dirimu. Jika satu bangsa telah mula berfikir, tidak ada satu kekuatan pun yang boleh menghentikannya.

Semoga kau menerima cukup kebahagiaan untuk menciptakan kau bahagia, cukup cubaan untuk menciptakan kau kuat, cukup penderitaan untuk menciptakan kau menjadi insan yang sesungguhnya, dan cukup harapan untuk menciptakan kau positif terhadap kehidupan.

Kita lahir dengan dua mata di depan wajah kita, kerana kita dilarang selalu melihat ke belakang. Tapi pandanglah semua itu ke depan, pandanglah masa depan kita.

Kita dilahirkan dengan 2 buah indera pendengaran di kanan dan di kiri, supaya kita sanggup mendengarkan semuanya dari dua buah sisi. Untuk berupaya mengumpulkan kebanggaan dan kritikan dan menentukan mana yang benar dan mana yang salah.

Kita lahir dengan otak di dalam tengkorak kepala kita. Sehingga tidak peduli semiskin mana pun kita, kita tetap kaya. Kerana tidak akan ada seorang pun yang sanggup mencuri otak kita, fikiran kita dan idea kita. Dan apa yang anda fikirkan dalam otak anda jauh lebih berharga daripada emas dan perhiasan.

Kita lahir dengan 2 mata dan 2 telinga, tapi kita hanya diberi 1 buah mulut. Kerana lisan ialah senjata yang sangat tajam, lisan bisa menyakiti, bisa membunuh, bisa menggoda, dan banyak hal lainnya yang tidak menyenangkan. Sehingga ingatlah bicara sesedikit mungkin tapi lihat dan dengarlah sebanyak-banyaknya.

Kita lahir hanya dengan 1 hati jauh di dalam diri kita. Mengingatkan kita pada penghargaan dan pinjaman cinta diharapkan berasal dari hati kita yang paling dalam. Belajar untuk menyayangi dan menikmati betapa kita dicintai tapi jangan pernah mengharapkan orang lain untuk menyayangi kita mirip kita menyayangi dia.

Berilah cinta tanpa meminta akibat dan kita akan menemui cinta yang jauh lebih indah.

Yang memimpin perempuan bukan akalnya, melainkan hatinya.

Pengecut mati banyak kali sebelum kematiannya. Yang berani mati hanya sekali.

Amat gampang untuk memadamkan api yang sedang marak, tetapi sukar untuk meredakan api kemarahan dalam diri.

Kata-kata itu gotong royong tidak mempunyai makna untuk menjelaskan perasaan. Manusia boleh membentuk seribu kata-kata, seribu bahasa.Tapi kata-kata bukan bukti unggulnya perasaan.

Sahabat terbaik ialah beliau yang sanggup duduk berayun-ayun di beranda bersamamu, tanpa mengucapkan sepatah katapun , dan kemudian kau meninggalkannya dengan perasaan telah bercakap-cakap usang dengannya.

Lombong emas dalam diri kau ialah fikiran kamu. Kamu sanggup menggalinya sedalam-dalamnya dan sepuas-puas yang kau inginkan.

Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati.

Setiap jiwa yang dilahirkan telah tertanam dengan benih untuk mencapai keunggulan hidup. Tetapi benih itu tidak akan tumbuh seandainya tidak dibajai dengan keberanian
Sahabat yang tidak jujur menyerupai dapur yang berhampiran. Jikalau pun kau tidak terkena jelaganya sudah niscaya akan terkena asapnya.

Kalau kita sanggup membuka dan menutup indera pendengaran dengan gampang sebagaimana membuka dan menutup mata, niscaya kita akan terhindar dari mendengarkan banyak kebatilan.

Jika keadilan ditegakkan, keberanian tidak diharapkan lagi.

Tiada siapa yang paling pintar dan paling terbelakang di dunia ini kerana setiap yang pintar itu boleh menjadi terbelakang dan setiap yang terbelakang itu boleh menjadi pandai.

Akal itu menteri yang menasihati, Hati itu ialah raja yang menentukan, Harta itu satu tamu yang akan berangkat, kesenangan itu satu masa yang ditinggalkan.

Barangsiapa memusuhi orang yang di bawahnya, hilang kewibawaannya.

Hidup biarlah berbakti, walaupun tidak dipuji.

Seorang boleh menipu seseorang sekali-sekala tetapi orang yang sama dilarang menipu semua orang pada masa yang sama.

Keikhlasan itu umpama seekor semut hitam di atas kerikil yang hitam di malam yang amat kelam. Ianya wujud tapi amat sukar dilihat.

Kamu sanggup mengenal lebih banyak perihal diri seseorang itu dari watak dan pertanyaannya, bukan dari jawaban-jawabannya.

Setiap orang sanggup mencapai kejayaan dalam hal apa saja, asalkan ia sangat menyukai pekerjaan yang dilakukan.

Hari ini bila ia datang, jangan biarkan ia berlalu pergi. Esok kalau ia masih bertandang, jangan harap ia akan tiba kembali.

Lebih baik tidur dengan perut yang lapar daripada bangkit tidur dengan banyak hutang.

Orang terpelajar yang mengenal dunia, terungkap baginya musuh yang berbaju kawan.

Gagal dalam kemuliaan ialah lebih baik daripada menang dalam kehinaan. Orang yang gagal sekali-kali tidak rugi, selagi beliau belum berputus asa. Kalau sekali maksud belum sampai, janganlah patah harapan.

Ladies, kalau cintamu kepadanya tak buatmu menjadi eksklusif yg lebih baik, kau mungkin menyayangi orang yg salah.

Kebahagiaan tak harus kita dapatkan dari orang yg kita sayangi, tapi juga bisa dari orang yg menyayangi kita.

Disuruh lembur sama atasan terasa begitu menyegarkan alasannya ialah bareng gebetan, tapi mendadak suram alasannya ialah mantan maksa ikutan.

Jika kau tak pernah bisa menuntaskan duduk masalah di masa lalumu, mereka akan selalu muncul di masa depanmu.

Sulit melupakan seseorang yg telah memberimu begitu banyak hal tuk diingat, tapi lebih sulit ketika tahu beliau telah melupakanmu.

Berhenti merasa dirimu tak ada yg peduli. Percayalah, ada seseorang di luar sana yg bertanya-tanya mirip apa rasanya bertemu kamu.

Siapapun yg menghampirimu, Tuhan mengirimnya tuk sebuah alasan. Baik tuk berimu pelajaran, atau tuk bersamanya hingga final hidupmu.


Jangan mengabaikan beliau yg peduli padamu, suatu hari kau akan kehilangan beliau hanya alasannya ialah kau terlalu sibuk dgn beliau yg tak peduli.

Apa yg diharapkan tak selalu sesuai dengan kenyataan. tapi kesungguhan bisa mengubah keinginan menjadi kenyataan.

Jangan pernah meratapi masa lalu. Tataplah masa depanmu. Kebahagiaan ada didepanmu, bukan dibelakangmu!

Semua orang punya masalah, orang yang menyikapinya dengan amarah hanya menutupi kenyataan bahwa ia lemah.

Jangan pernah melukai hati. Karena sekali terluka, akan sulit diobati. Dan kata 'MAAF' tak akan bisa menyembuhkan hati yg terluka.

Berdamailah dengan diri sendiri, alasannya ialah balas dendam tidak akan menuntaskan masalah.

Ketika seseorang pergi meninggalkan, akan selalu ada pelajaran. Meski mungkin pelajaran itu harus dibayar dengan kesakitan.

Setiap orang bisa berubah. Jangan pernah memandang rendah seseorang hanya alasannya ialah beliau pernah melaksanakan kesalahan di masa lalunya.

By :

Baca juga: Ratusan Kata-Kata Motivasi Sukses (Bagian 1)

0 komentar:

Posting Komentar

jangan pusing liat blog ini..!!!